بازدید امروز: 214
بازدید دیروز: 375
کل بازدیدها: 2234873 دلایل کاهش میل جنسی درخانمها - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

شهوت یا شور جنسی کاهش یافته عبارت است از پایین آمدن سطح اشتیاق برای برقراری روابط جنسی.
کاهش موقتی در سطح اشتیاق برای برقراری روابط جنسی عمومیت دارد و غالبا در بعضی شرایط غیر دایمی مثل خستگی­ها ایجاد می­شود. اما اگر این کاهش شهوت یا شور جنسی ادامه داشته باشد می­تواند باعث پریشانی، اندوه و ناراحتی یک زن یا شوهر او گردد.
اشتیاق برای برقراری روابط جنسی یا زناشویی تاحدودی به وسیله­ی هورمون­های جنسی از قبیل تستسترون و استروژن تنطیم می­شود، نوسان یا تغییر در میزان این هورمون­ها که به طور ماهانه و دوره­ی حاملگی اتفاق می­افتد،می­تواند بر روی شهوت یا میل جنسی اثرگذار باشد، در خانم­ها در مرحله­ی بعد از یائسگی ممکن است میل جنسی کاهش یابد زیرا که میزان استروژن پایین می­آید. همچنین این تمایل جنسی ممکن است در خانم­هایی که هر دو تخمدانشان را خارج کرده­اند پایین آید.
کاهش در شور جنسی یا شهوت ممکن است در اثر افسردگی، نرانی فشارهای روحی و یا مشکلات خانوادگی باشد.
استفاده از برخی از داروهای ضد تشنج، داروهای شیمی درمانی از قبیل (تاموکسیفن ) و همچنین بتابلوکرها و داروهای ضدحاملگی خوراکی نیز می­تواند باعث کاهش میل جنسی شود.
خوردن الکل نیز در کاهش میل جنسی ناثیر دارد.
درمان این اختلال بستگی به علت ایجاد این مشکل دارد. مصرف داروهایی را که ممکن است در ایجاد آن دخالت داشته باشد در صورت امکان باید قطع شوند. اگر علت پایین بودن هورمون های جنسی است می­توان ترکیب کمی از (تستوسترون) را که هورمون جنسی مردانه است همراه با هورمون استروژن به صورت خوراکی مورد استفاده قرار
می­گیرد.





ravanshena30.mihanblog.com   منبع
سوالات تمامی کنکورها :کاردانی کارشناسی دکتری سراسری آزاد فنی حرفه ای وزارت  علمی کاربردی بهداشت استخدامی  تامین اجتماعی
در آزمون برتر  www.azmoonbartar.com
 

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/3/11 توسط