بازدید امروز: 283
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 2225536 روش پیشنهادی برای درمان اضطراب - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

روش پیشنهادی برای درمان اضطراب
اضطراب و تشویش ممکن است برای هریک از افراد در هر زمان و مکانی رخ دهد اما خیلی از کاهش دهنده های استرس و اضطراب وجود دارند که تنظیمات سیستم عصبی ما را انجام می دهند در آن صورت و می توانیم نگاهی کنیم به اینکه چگونه اضطراب در ما ایجاد شد و اینکه چطوری می توانیم از روشهای درمانی برای آرام کردن سیستم عصبی خود و کاهش اضطراب استفاده کنیم .

هر کسی اضطراب را در طول زندگی خود تجربه کرده است . شاید وقتی که در اتاق انتظار دکتر نشسته اید و فکر می کنید که پزشکتان با یک سوزن خیلی بزرگ در اتاق تزریقات منتظر شماست و یا زمانی که تمام روز را صرف آشپزی کرده اید اما وقتی به صورت مادرتان نگاه می کنید می پندارید که تمام تلاشت بیهوده تلف شده است یا ازشغلتان متنفر باشید .
این تجربیات مختلف می تواند در افراد ایجاد اضطراب کند وعلائم و نشانه های متفاوتی را نشان دهد مثل طپش قلب ، داشتنن احساس نا خوشایند ، نداشتن تمرکز ، تنشهای عضلانی ، خشکی دهان ، عرق کردن ، احساس دردهای عصبی در حفره شکمی ، نفس نفس زدن .
اضطراب می تواند هم کوتاه مدت باشد و یا طولانی مدت که بستگی به منبع ایجاد کننده اضطراب دارد . البته بیشتر اضطرابها طولانی مدت هست و علائم زیادی را در شما ایجاد می کند .
اگر اضطراب شما در نتیجه واکنش به یک دوره طولانی تجربه خواهید کرد . که در این حالت بعضی ازعلائم از قبیل اسهال ، یبوست و کج خلقی در افراد بشدت ایجاد می شود . ممکن است اضطراب شما ناشی از شغل باشد ، منبعی که هرگز شما را رها نمی کند ، می ترسید که صبح بیدار شوید چون مجبور خواهید بود که به سر کار بروید ، می ترسید که شب به رختخواب روید چون وقتی بیدار می شوید مجبورید به سرکار روید . از پایان هفته می ترسید زیرا وقتی تعطیلات پایان هفته به اتمام می رسد بازهم مجبورید سرکار روید زمانی که اضطراب همیشه همراه شما باشد ممکن است علائمی چون درد قفسه سینه ، پر اشتهایی یا کم اشتهایی ، بی خوابی در انسان ایجاد شود. تمام 3 موقعیت توصیف شده انواعی از اضطرابهای هر روزه ما هستند ، اما بهر حال برای هر یک از ما ممکن است عوارضی چون جسمی ، روحی و عاطفی ایجاد کند .
چه چیز باعث ایجاد اضطراب می شود ؟
ضرورتا اضطراب بخشی از مکانیسم " جنگ و گریز " است که از اجدادمان به ما رسیده است، آنها هم شکارچی بودند و هم شکار می شدند و غریزه اشان آنها را برای حمله کردن یا فرار کردن آماده می کرده است که همین مسئله در آنها اضطراب ایجاد می کرده و باعث زنده ماندن آنها می شده است بطوریکه اضطراب باعث می شده هرمون آدرنالین در خون آزاد شود و علامات هشدار دهنده ایجاد گردد و با تحریک کبد قندهای محرک و انرژی زا در بدنشان آزاد می شده و آنها را آماده جنگیدن می کرده است.
سیستم هشدار دهنده هنوز هم برای بحرانهای امروزی لازم است اما مکنیسم جنک و گریز برای محرکهای تنش زا امروز ما مناسب نیست چون می توانیم شغلمان و یا دکترمان را در صورت نارضایتی عوض کنیم . امروزه جنگیدن بصورت فیزیکی نتایج مفیدی در بر نخواهد داشت . وقتی اضطراب شدید باشد مکانیسم جنگ و گریز می تواند به بافتهای بدن شما آسیب برساند و ایجاد بیماری هایی در انسان کند ، مثل سردرد و پر فشار خونی.
در حالیکه استرس اغلب ریشه در علائم اضطرابی دارد.این علائم می تواند به وسیله مشکلات فیزیکی ایجاد شود اگر نشانه های اضطرابی در شما ادامه پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های زیر روی شما انجام شود.
1.پرکاری تیروئید : ممکن است علائمی مشابه نشانه های اضطرابی ایجاد کند.
2.اختلال در کار قلب : می تواند علائم عصبی به میزان کمی در شما ایجاد کند.
3.سندرم پیش از قاعدگی
4.قرصهای رژیمی
5.کم خونی
6.دیابت
7.کم قندی خون
وقتی شما فهمیدید که چه چیز می تواند اضطراب ایجاد کند،آن زمان یاد میگیرید که چه کارهایی می توانید بکنید تا اضطراب در شما کاهش یابد.
روشهای درمانی معروف به گنجه
بادام:10 مغز بادام خام را هر شب در آب بخیسانید تا نرم شود،بعد پوست آنها را بکنید و مغزهای بادام را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید و کمی زنجبیل به آن اضافه کنید و هر شب قبل از خواب بنوشید.
جوش شیرین:یک سوم فنجان جوش شیرین را به یک سوم فنجان زنجبیل  اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه بخیسانید و از آن استفاده کنید.
روغن:روغنهای گل آفتابگردان ،نارگیل،و ذرت و یا کنجد برای کاهش اضطراب موثر است .
6 انس روغن را گرم کنید و روی تمام قسمتهای بدن  از پوست سر تا پائین تنه و پاهایتان بمالید.همینطور از این روغنها بری ماساژ قبل از حمام صبح استفاده کنید تا آرامتان کند.
اما اگر اضطراب در خواب شما اختلال ایجاد کرده است می توانید قبل از رفتن به رخت خواب این روش را امتحان کنید.
روشهای درمانی معروف به یخچال
کرفس: دو فنجان کرفس پیاز یا مخلوطی از هر دو را به صورت خام پخته برای یک یا دو هفته همراه با غذا مصرف کنید-هر  دوی این سبزیجات شامل مقدار زیادی پتاسیم اسید فولیک است که کمبود این مواد می تواند باعث ایجاد ناراحتی های عصبی شود.
پرتقال : بوی خوش پرتقال اضطراب را کاهش می دهد. پوست پرتقال و استمنشاق بوی خوش خراج شده از آن برا ی کاهش اضطراب سودمند است.شما می توانید پوست پرتقال را در یک ظرف کوچک قرار دهید و روی ان آب بریزید تا به آرامی  بجوشد پس از جوشیدن  و گرم شدن از پوست پرتقال مواد خوشبو و روغن ارام کننده آزاد می شود.
آب پرتقال: یک  قاشق چایخوری عسل و یک تکه از درخت جوز  در فنجان اب پرتقال بریزید و بنوشید.
روشهای درمانی معروف به ادویه ای
گیاه روزماری:روزماری در میان سالان  برای دفع مواد زیان اور مشروبات الکی کاربرد دارد،روزماری خاصیت آرام کنندگی اعصاب،1تا 2 قاشق چایخوری گیاه خشک شده روزماری را در یک فنجان چای خوری برای مدت 10 دقیقه بخیسانید  1 تا دو قاشق  ان را میل کنید،همینطور استنشاق روزماری می تواند ارام کننده باشد،سوزاندن شاخه روزماری یا استفاده از بخور آن می تواند  اضطراب را کاهش دهد.
روش به خاطر آوردن
هیمشه یک دفترچه خاطرات روزانه برای پیگیر ی اتفاقات روزمره به همراه داشته باشید و وقایعی که ممکن است در شما ایجاد اضطراب کند را از دفترچه خاطرات پاک کنید و کارهای که شمار ا شاداب می کند را یادداشت کنید فعالیتهای مثل انجام تمرینات غیررقابتی  مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری شنا برای بدن و تقویت روحیه بسیار مناسب است فکر کردن ، نماز خواندن یا دعا کردن و فکرپردازی های فانتزی می تواند به ذهن شما استراحتی دهد و اضطراب را در  شما کاهش دهد تنفس عمیق و دم و بازدم اهسته ارام کننده است.
حرف زدن با دوستان یا یک روانشناس وی ا فردی روحاننی در مورد اضطرابهایتان می تواند آن را فروکش کند فهرستی از ذهنیات خود بنویسید و انرا چک کنید و مواردی که باعث اضطراب در شما می شود را از لیست خود حذف کنید.
تفکر مکرر می تواند حواس شما را از چیزهائی که باعث اضطراب در شما می شود پرت کند
درمانهای گیاهی اضطراب
شما مجبور نیستید برای تجربه کردن استرس  به جزایر مان هاتان بروید اضطراب همه جا هست حتی در بهشت پلی نزیا اما خوشبختانه برای اضطراب درمانهای گیاهی وجود دارد که می تواند به بهتر شدن وضعیت شما کمک کند برای مقابله با استرس عصاره ای از ریشه گیاه کاوا کاوا تهیه شده که می تواند در کاهش اضطراب موثر باشد چون گزارش شده این گیاه می تواند استرس را دور کند .و حالت شادی را در افراد القا نمیاد این گیاه در قرن های گذشته در جزایر اقیانوس ارام و هاوائی از احترام زیادی برخوردار بوده است.
عصاره کاوا علاوه بر ایجاد حسی در زبان،راحتی و آرامش خستگی و اضطراب را دفع می کند . اینکه کاوا چه مکانیسمی دراد دقیق معلوم نیست اما چیزی که مشخص است این گیاه برروی گیرنده های GABA مغز اثر می ذارد و با فعال کردن این گیرنده ها فعالیتهای عصبی را آرام می کند و اضطراب را کاهش   میدهد.
دانشمندان چنید ترکیب از ریشه گیاه کاوا  که اثر آرام کنندگی اعصاب دارد را استخراج کرده اند  این ترکیبات شامل کاوائین دهیدروکاوائین دهیدرومتیسیتیسین ،تیستیسن،یانگوئین و دهیدرویانگوئین است.اما فعالیتهای دیگر عصاره گیاه کاوا را مشخص نشده است.
اگر شما مقدار زیادی از این عصاره را مصرف کنید ممکن است احساس خواب آلودگی در شما رخ دهد.
عوارض جانبی کاوا :
گیاه کاوا نسبتا عاری از عوارض جانبی است و تاثیری روی عملکردهای فیزیکی و زمان واکنشها ندارد . مصرف معینی از گیاه کاوا در برخی آزمایشات کلینیکی نشان داده که عملکرد coynitive را بهبود بخشد و ناراحتی عاطفی را کم می کند .
در دیگر آزمایشات گیاه کاوا خاصیت آرام کنندگی را نشان داده است . هیچ گونه سمیتی در افرادی که به اندازه 200 میلی گرم عصاره کاوا در روز به مدت 8 هفته مصرف کرده اند مشاهده نشده است.
اما میزان مصرفی بیشتر از 8 انس یا مصرف بیشتر از 30 کپسول در روز بمدت 1 ماه ممکن است باعث ایجاد بد رنگی در پوست شود .
در سال 2002 تا 2003 گزارشهایی از بروز آسیب های کبدی در اثر مصرف گیاه کاوا در آلمان و 30 مورد در اروپا مشاهده شد .
افرادی که دچار آسیبهای کبدی شده بودند کسانی هستند که مصرف کننده دارو یا مقدار زیادی الکل بودند آنها همچنین مقدار کمی گیاه کاوا استفاده کرده بودند بر طبق گزارش محققان آلمانی دانشگاه wolfgany فقط یک سند موثق وجود دارد که ارتباط بین مصرف گیاه کاوا و آسیبهای کبدی (سمت کبدی ) را نشان می دهد .
اگر شما از اختلالات اضطرابی رنج می
برید باید به پزشک مراجعه کنید ومعالجات روانپزشکی روی شما انجام شود اما اگر علائم اضطرابی شما خفیف است از درمانهای گیاهی مثل استفاده از گیاه کاوا می توانید سود ببرید و به بهتر شدن شرایط شما کمک می کند . درمان های گیاهی و مراجعات به پزشک از توصیه های لازم برای درمان اضطراب است . اضطراب شما ممکن است منجر به حملات عصبی شود آن زمانی است که شما باید به دکتر مراجعه کنید . اما اگر اضطراب خفیف دارید پیشنهاد می شود که از درمان های گیاهی  و خانگی استفاده کنید در شرایط درونی خود را بهبود ببخشید

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/4/9 توسط