بازدید امروز: 374
بازدید دیروز: 301
کل بازدیدها: 2242636 روانشناسی رنگها در منزل - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات


اهمیت هر رنگ و کاربرد آن در محیط بر کاهش یا افزایش ادراکات افراد موثر می باشد. اگر به دنبال رنگ مناسبی برای منزل‌تان می‌گردید، این مطلب را بخوانید و بعد برای خرید رنگ اقدام نمایید.

http://www.myup.ir/images/68037311223846694622.jpg




• رنگ قرمز

این رنگ با ایجاد احساس هیجان در افراد، فعالیت امواج مغزی را تحریک کرده، ضربان قلب را زیاد و ناآرامی و بی‌قراری ایجاد می‌کند. اما به کاربردن مشتقات معتدل‌تر این رنگ مانند سرخابی و صورتی گرم، باعث آرامش عضلات و رفع گرفتگی و خستگی در افراد می‌شود. حتی به کارگیری رنگ قرمز به صورت نقطه‌ای یا به مقدار محدود در محیط، خستگی در افراد را از بین می‌برد.

• رنگ آبی

این رنگ ضربان قلب و فشار خون را کاهش می‌دهد و باعث آرامش، قدرت و سلامتی در افراد می‌شود. استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب‌ها، به‌خصوص اتاق کودکان و مطب‌های پزشکان بسیار مناسب است.

• رنگ نارنجی

نارنجی، رنگی صمیمی و گرم است و استفاده از آن به مقدار کم در محیط می‌تواند باعث رفع خستگی در افراد شود. این رنگ اشتها و دستگاه هاضمه را تحریک می‌کند و برای آشپزخانه و رستوران‌ها بسیار مناسب است. اما استفاده زیاد از آن در محیط، حس بی‌قراری به‌وجود می‌آورد. همچنین از این رنگ برای اعلام کاهش سرعت در جاده‌ها و مسیرهای خروجی بهره می‌گیرند.


• رنگ زرد

استفاده کم از رنگ زرد، نشاط و شادی در افراد به‌وجود می‌آورد و تمرکز را تقویت می‌کند. اما استفاده زیاد از آن ایجاد خستگی و ترس می‌کند. در نتیجه بهتر است رنگ‌های ملایم‌تر و روشن‌تر نارنجی را به‌کار بگیرید، مانند زرد هلویی که برای رستوران‌ها مناسب است.

• رنگ سبز

سبز آرامش و سکون در افراد به‌وجود می‌آورد. اضطراب را دور می‌کند و موجب رفع تنش و گرفتگی‌های عضلانی در افراد می‌شود. در نتیجه بیشتر در بیمارستان‌ها، اتاق‌های جراحی و حتی در مکان‌های آموزشی شاهد این رنگ هستیم. البته بهتر است در محیط‌های کاری به مقدار زیاد استفاده نشود، زیرا این فضاها نیازمند هوشیاری، نشاط و آرامش است. در فضای داخلی خانه‌ها، بیشتر در اتاق خواب‌ها رنگ سبز را می‌بینیم.

• رنگ بنفش

این رنگ هیجان رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور کلی طیف‌هایی از این رنگ، اثری آرام‌کننده روی قلب دارد.

ماهنامه دکوراسیون منزل

http://www.myup.ir/images/05176250639990097828.jpg


ravanshena30.mihanblog.com   منبع
سوالات تمامی کنکورها :کاردانی کارشناسی دکتری سراسری آزاد فنی حرفه ای وزارت  علمی کاربردی بهداشت اسدختدامی   تامین اجتماعی
در آزمون برتر  www.azmoonbartar.com
<> <>
 
سوالات ارشد تا دکتری1391 
<>


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/3/11 توسط