بازدید امروز: 206
بازدید دیروز: 409
کل بازدیدها: 2235274 نگاهی کوتاه بر روانکاوی از دیدگاه فروید Psychoanalysis from Freu - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

روان کاوی به آگاهی از بحران می پردازد و از توهمات کشنده و منطقی کردن هایی که نیروی عمل را فلج   می کنند پرده برمی دارد و نشان می دهد که  فعالیت های روانی آگاهانه بخش نسبتاً نا چیزی از زندگی روانی انسان است و قسمت عمده ی آن در پشت رفتار روانی و ناآگانه قرار دارد .
فروید در روان کاوی با دو ادعا همه ی جهانیان را بر می آشوبد و حتی برخی مواقع مورد بیزاری آنان واقع می شود . یکی از این دو ادعا ناقض یک پیش داوری عقلانی است و دیگری ناقض یک پیش داوری اخلاقی، و این پیش داوری ها توسط نیروهای هیجانی باقی نگه داشته می شوند و مبارزه با آن ها مبارزه ای سخت است.


1 ـ روند های روانی در اصل نا آگاهند
2 ـ بخشی از انگیزه های غریز ی که هم به معنای خاص و هم به معنای عام جنسی هستند درایجاد بیماری روانی نقش فوق العاده ایی دارند.


در روان کاوی فروید شک به عقلانی بودن انسان به نقطه اوج می رسد . اگر چه او خود با روش های عقلانی و علمی دست به تحلیل و نتیجه گیری می زند. او بر این نکته انگشت می گذارد که همه ی فرمان ها و دستورات اخلاقی به منظور ایجاد همبستگی و اتحاد بین انسان ها و دستوراتی هستند که نوع بشر قادر به پیروی از آن ها به طور مستمر نیست و به هنگام نزاع و تعارض نیروهای غریزی نیرومندتر از موازین فرهنگی و قوانین اخلاقی عمل می کنند.
با این حال اریک فروم ( روان شناس ) معتقد است که فروید هدف خود را برای درمان و رشد تکامل انسان با فرمول هایی جسورانه و شاعرانه بیان می کند «هر جا که ضمیری باشد خودی هم وجود خواهد داشت»
این جمله نمایانگر ایمان فروید به خود و منطق بوده و علت اتخاذ روش آزاد سازی انسان از طریق آگاه کردن ضمیر نا آگانه می باشد .


انسان فروید آدم ماشینی است که با انگیزه های روانی به حرکت در می آید و  بادو نیرو هدایت می شود:
سائق صیانت ذات و سائق جنسی.

نظر شما چیه ؟

ravanshena30.mihanblog.com   منبع

 


سوالات تمامی کنکورها :کاردانی کارشناسی دکتری سراسری آزاد فنی حرفه ای وزارت  علمی کاربردی بهداشت استخدامی  تامین اجتماعی
در آزمون برتر  www.azmoonbartar.com


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/4/5 توسط