بازدید امروز: 368
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 2225621 دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد مجموعه الهیات و معارف اسلامی (2 - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات



آزمون کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی (2) گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی شامل 4 عنوان درسی است که به شرح زیر می باشد:

« زبان عمومی و تخصصی »

شمار سؤالات این درس در آزمون 30سؤال است و ضریب آن 2 می‌باشد. همان طور که از نام آن پیداست ، تعدادی از سؤالات ، زبان عمومی و تعدادی از آنها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است. خواندن کتاب‌های زبان عمومی و همچنین جزوه زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند. معمولا منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است اما بطور معمول راهنمای زبان تخصصی الهیات تالیف مرحوم علامه طباطبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد با این حال اغلب اساتید این درس به‌طور سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند .از این رو مطالعه جزوه زبان تخصصی مدرسان شریف برای این رشته داوطلب را در مطالعه منسجم این درس و رهایی از سردرگمی یاری می‌کند.

« زبان عربی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 20 سؤال است و ضریب آن 4 می‌باشد. با توجه به ضریب آن از مهمترین دروس برای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی می‌باشد. همانطور که گفته شد تسلط به زبان عربی برای دانشجویان‌ رشته‌ الهیات‌ و معارف‌ اسلامی‌ ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که زبان اصلی در متون اسلامی مرتبط با این مباحث، زبان عربی می‌باشد. از منابع اصلی برای این درس می‌توان به کتاب های مبادی العربیه شرتونی،جواهرالبلاغه(صنایع ادبی)و جزء سی‌ام قرآن اشاره کرد .کتاب زبان عربی انتشارات مدرسان شریف با روشی آسان آنچه که داوطلب برای شرکت در آزمون ارشد نیاز دارد در اختیار وی می‌گذارد و او را به سطح تسلط کافی در این درس می رساند .

 

«فقه »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 30 سؤال است و ضریب آن 4 می‌باشد و با توجه به ضریب آن از مهمترین دروس برای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی می‌باشد. از منابع اصلی این درس می‌توان به کتاب لمعة دمشقیه از شهید اول اشاره کرد .مطالعه کتاب فقه مدرسان شریف به داوطلب این امکان را می‌دهد تا در آزمون کارشناسی ارشد با درصد بالایی به سؤالات این درصد پاسخ دهند .

 

«اصول »

این درس در آزمون سراسری 92 شامل 30 سؤال بوده و ضریب آن 3 می باشد . کتاب اصول استنباط علامه حیدری ( ترجمه دکتر عباس زراعت و حمید مسجد سرائی) از منابع اصلی این درس می‌باشد.انتشارات مؤسسه مدرسان شریف اقدام به تألیف کتاب جامعی در این زمینه نموده که علاوه بر ایجاد تسلط کافی ، داوطلب را از مراجعه به سایر منابع بی نیاز می کند .مطالعه این کتاب را به داوطلبین عزیز توصیه می‌کنیم.

 

ضرایب مجموعه الهیات و معارف اسلامی (2) براساس دفترچه آزمون سال 94

 

رشته گرایش ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
1 2
3
4
1) الهیات و معارف اسلامی - فقه و مبانی حقوق اسلامی
-
2 4
4
3
2) فقه و حقوق اسلامی
- 2 4
4
3
3) فقه و حقوق خصوصی
- 2 4
4
3
4) فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی
- 2 4
4
3
5) فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی
- 2 4
4
3
6) فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی
- 2 4
4
3
7) مذاهب فقهی
- 2 4
4
3
8) فقه و حقوق جزا
- 2 4
4
3
9) فقه خانواده
- 2 4
4
3
10) فقه سیاسی
- 2 4
4
3
11) فقه قضایی
- 2 4
4
3
12) فقه و حقوق خانواده
- 2 4
4
3

نوشته شده در تاریخ جمعه 93/11/10 توسط