بازدید امروز: 290
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 2225543 چه جوری از شر اینهمه استرس خلاص بشم؟؟ - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

 

چه جوری از شر اینهمه استرس خلاص بشم؟؟
آیا شما برای استرس در عشق، ازدواج، بارداری و بچه‌داری و ... مستعد هستید؟ اگر چنین است کمی کار سخت تر می‌شود، زیرا شما در چندین مورد استرس دارید.

 

وقتی شما آرامش داشته باشید، خانواده شما هم در آرامش خواهند بود. برای مادر شدن یا مادر بودن، با این اقدامات آرامش خودتان را احیا کنید.

آیا شما برای استرس در عشق، ازدواج، بارداری و بچه‌داری و ... مستعد هستید؟ اگر چنین است کمی کار سخت تر می‌شود، زیرا شما در چندین مورد استرس دارید. زنان انتظار دارند که همه این کارها را به نحو احسنت انجام دهند: مادر بودن و همسر بودن و کارمند بودن. اما این هم زمان امکان ندارد و با این طرز فکر سلامت عقل در خطر می‌افتد.

و این موضوع در اینجا متوقف نمی شود: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که استرس باعث افسردگی، بیماری قلب، بیماری قند و حتی سرطان خواهد شد. تنش زیادی همچنین اثرات سوء برای بچه‌ها دارد، آنها متولد نشده اند که بدانند استرس چیست؟ اگر آنها ببینند شما دائماً خسته هستید، آنها هم شاداب نخواهند بود و در همین مسیر بزرگ خواهندشد. پس شما منتظر چه هستید؟! برای خوشحال شدن خانواده تان تعدادی از این راهها را از امشب آزمایش کنید.

لبخند بزنید:

یک مطالعه ژاپنی اخیراً دریافته است که خنده می‌تواند مستقیماً اضطراب را تسکین دهد. افرادی که فیلمهای کمدی نگاه می‌کنند سطح‌های پائین تری از مواد استرس زا در خود به جریان می‌اندازند تا افرادی که فیلمهای معمولی نگاه می‌کنند. در اینجا 2 راه ساده برای خندیدن به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1.یک قدم به عقب برگردید.
زمانی که شما عصبانی هستید، این طور فکر کنید: مثلاً وقتی کودک نوپای شما غذای خودش را روی دیوار ریخته است یا سگ شما تمام فرش را خراب کرده، یک قدم به عقب برگردید و از خودتان بپرسید: اگر دوستم این داستان را برای من تعریف می‌کرد آیا این موضوعی نبود که ما درباره اش بخندیم؟

2.در خاطراتتان گردش کنید.
به خودتان وقت این را بدهید که داخل عکسهای قدیمیتان گردشی کنید، وقتی که بچه‌ها کوچک بودند یا خاطرات جشنهای دانشکده تان. این ظاهراً یک عمل ساده از به یاد آوردن خاطرات است اما احتمالاً باعث خواهد شد که شما لبخند بزنید یا شاید هم بلند بخندید و رحمتها و نعمتهای خود را به یاد آورید.

3.درباره نوشیدنیتان فکر کنید.
چه نوشیدنی می‌تواند بر استرس شما تأثیر منفی یا مثبت بگذارد؟
سعی کنید چای بنوشید. یک لیوان دسته دار بردارید و یک چای گرم برای خود آماده کنید. یک مطالعه بریتانیایی اخیراً یافته است، افرادی که شروع به نوشیدن چای می‌کنند بعد از 6 هفته سطح‌های پائین تری از هورمون کورتیزول دارند، درنتیجه استرس کمتری خواهند داشت نسبت به کسانی که از نوشیدنی‌های دارویی استفاده می‌کرده اند.
4.نوشیدنی‌های کافئین دار را از برنامه غذایی تان حذف کنید.
هنگامی که شما نوشیدنی‌های کافئین دار میل می‌کنید مثل نوشابه، سرعت قلب و تنفس شما افزایش می‌یابد، این باعث می‌شود که شما بی جهت احساس نگرانی کنید.
5.آب زیاد بنوشید.
نوشیدن مایعات از چندین جهت سود بخش است، اما آنچه که مد نظر ماست و شاید شما به آن فکر نکرده باشید این است که با نوشیدن مایعات تعداد دفعات ادرار افزایش می‌یابد (این کار باعث می‌شود برای چند لحظه از صندوقچه خودتان بیرون بیایید) که باعث استراحت‌های کوتاه مدت فکر می‌شود.
6.وقتی را برای حرکت کردن اختصاص دهید.
تمرینات ورزشی از معروفترین کاهنده‌های استرس می‌باشند که باعث فعالیت شیمیایی خوب مغز و کاهش فشار خون می‌شوند. اما چگونه چنین وقتی را بیابیم؟ در اینجا 3 راه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

الف.به همراه کودکتان به پیاده روی بروید. قدم زدن با هم یک راه کاملاً آرامش دهنده می‌باشد. به طور فیزیکی راه رفتن حرکتی بسیار موزون و تکراری می‌باشد و یک اثر ریلکس کننده برای شما و فرزندتان می‌باشد.

ب.همه جا کفش کتانی بپوشید. اگر شما یک جفت کفش کتانی راحت برای راه رفتن در اداره یا ماشین خود گذاشته اید که آن را بپوشید این بسیار بهانه خوبی برای راه نرفتن می‌باشد. فقط 10 دقیقه زودتر برای کار از خانه بیرون بیایید. به این فکر کنید که شاید جای پارک در دور ترین نقطه بیابید یا اتوبوس خراب شود و یا مترو زودتر بیاید و شما دیر به محل کارتان برسید. از این 10 دقیقه برای تنفس هوای پاک و 10 دقیقه تنهایی و یک ورزش سبک استفاده کنید.

8.به جزر و مد انرژیتان توجه کنید. بعضی از مادران دوست دارند قبل از اینکه به خانه بروند بعد از کار به سالن ورزش بروند و انرژی دوباره بیابند، بعضی دیگر با تمرینات صبحگاهی سازگارترند. شما آن کاری را انجام دهید که از آن لذت بیشتری می‌برید.



تبلیغات

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/2/20 توسط