بازدید امروز: 326
بازدید دیروز: 127
کل بازدیدها: 2225579 شخصیت شناسی از روی چشم - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

دوست دارید بیشتر تنها باشید؟ یا به همه شک دارید و می ترسید همه از شما سوءاستفاده کنند؟ همیشه به دنبال چیزهای دست نیافتی هستید؟


مدام به دنبال چیزهای عجیب و غریب و جدید هستید و عاشق خرید کردنید؟ اگر جواب تان به هرکدام از این سوال ها مثبت است در این مطلب می توانید با ویژگی های شخصیتی خود بیشتر آشنا شوید.


دوست دارید بیشتر تنها باشید؟ یا به همه شک دارید و می ترسید همه از شما سوءاستفاده کنند؟ همیشه به دنبال چیزهای دست نیافتی هستید و به محض این که چیزی را به دست می آورید


دیگر در نظرتان ارزشی ندارد؟ یا مدام به دنبال چیزهای عجیب و غریب و جدید هستید و عاشق خرید کردنید؟ اگر جواب تان به هرکدام از این سوال ها مثبت است در این مطلب می توانید با ویژگی های شخصیتی خود بیشتر آشنا شوید.


البته با خواندن دقیق تیپ های مختلف دوستان خود را نیز بهتر خواهید شناخت و یاد می گیرید چگونه بهترین رفتار را با اطرافیان داشته باشید.


البته بهتر است بدانید اسم هر کدام از تیپ ها به نوعی نشان دهنده طرز تفکر و نگرش آن هاست و در اینجا به هیچ وجه قصد برچسب زدن نداریم بلکه فقط می خواهیم ویژگی های شخصیتی افراد مختلف را نشان دهیم تا شما هم خود را بهتر بشناسید و هم با دیگران بهتر رفتار کنید.

تیپ 1: کمال گراهاکه همیشه به دنبال بهترین ها و رسیدن به ایده آل ها هستند، در حقیقت برای این آدم ها مهم است که نقش پسر یا دختر خوب را بازی کنند.

تیپ 2: مهر طلب ها بودند که همیشه به دنبال محبت کردن و بخشیدن به دیگران هستند. آن ها خودشان را فراموش می کنند و فقط برای شان عکس العمل دیگران مهم است، این ها یک جایی از زندگی می فهمند که خود را فراموش کرده اند و فقط زمان خود را صرف دیگران کرده اند.

تیپ 3: موفقیت طلب ها هستند که فقط می خواهند در زندگی موفق و مطرح باشند، این ها می خواهند، دیده شوند و برای شان مهم ترین چیز در زندگی کار است.

اگر شما جزو هیچ کدام از تیپ های فوق نبودید حتما در تیپ های دیگر از این تیپ شناسی 9 گانه قرار دارید، در این شماره با 3 تیپ دیگر آشنا می شوید تا ببنید شما و اطرافیان تان چه ویژگی هایی دارید.

مراجعه به ادامه مطلب

http://up8.iranblog.com/images/dvvwqzv09qusz2n94ss.jpg


? آنهایی که همیشه به دنبال دست نیافتنی ها هستند

این گروه همیشه چیزی را می خواهند که در دسترس شان نیست و برای شان آن چه که دارند، بی ارزش است. معمولا غمگین هستند و همیشه به دنبال خریدن و به دست آوردن چیزهای جدید و خاص هستند

? نشانه های رفتاری

افراد این تیپ خیلی احساساتی هستند.

مهم ترین چیز برای این تیپ افراد داشتن یک رابطه صمیمی در غالب یک خانواده است در واقع بیش از همه تیپ ها به یک خانواده آرمانی فکر می کنند.

آن ها همیشه احساس می کنند، یک گمشده دارند و مثلا احساس این که جای یک رابطه صمیمی در زندگی شان خالی است و این موضوع به دوران کودکی آن ها باز می گردد که تا حدی مورد بی توجهی واقع شده اند.

خیلی به اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده اند فکر می کنند، یعنی بیشتر اوقات یکی از فکر ها و تکیه کلام های رایج شان اگر... و ای کاش... است.


? رمانتیک های غمگین را بشناسید

استعداد هنری زیادی دارند و اکثر آن ها نیز به طور جدی در زمینه های هنری فعال هستند، در واقع بیشتر آن ها 2 شغل دارند، یکی شغلی که از آن پول درمی آورند و دیگر هنری که از آن لذت می برند.

افراد این گروه صورت و چهره ای کاملا احساساتی دارند مثلا که ابروهای کمانی با چشمانی احساسی دارند و نوع حرف زدن و لحن صدای شان نیز آرام و با احساسات است.

به دنبال جلب توجه و دیده شدن هستند.

از همسر ایده آل شان انتظارات رمانتیک فراوانی دارند و اگر همسرشان نتواند این انتظارات را برآورده سازد مورد شماتت قرار می گیرد تا حدی که طرف مقابل احساس خرد شدن پیدا می کند.

رفتارها و خلق و خوی شان کاملا متغییر است یعنی یک زمان هایی خوب و یک زمان هایی بد هستند و این بستگی به نحوه برخورد دیگران و احساسی است که از طرف مقابل می گیرند.

مدام در خانه شان در حال تغییر دکوراسیون هستند.

چون حساس اند و برای شان رابطه صمیمانه بسیار مهم است. وقتی احساسات شان از طرف دیگران چندان جدی گرفته نشود، شدیدا به هم می ریزند و در لاک خود فرو می روند.

خیلی اهل خرید های متنوع و مختلف هستند و همیشه به دنبال چیزهای خاص هستند و در کل بسیار ولخرج هستند.

همیشه به دنبال لباس هایی خاص با رنگ هایی متفاوتی هستند تا بهتر دیده شوند.

معمولا وقتی با دوستان شان دور هم جمع می شوند، دوست دارند شب تا صبح چای و قهوه بنوشند و حرف بزنند.

یک رابطه عاطفی یا صمیمی موفق برای شان در زندگی از هرچیزی مهم تر است و معمولا مهم ترین هدف شان داشتن چنین رابطه ای است.

? کدام رفتارهای شان آزاردهنده است؟

خود را با دیگران مقایسه می کنند و گاهی نسبت به دیگران حسود می شوند. دلیل آن ها برای حسادت این است که چرا دیگران لذت می برند ولی من نمی برم.

نسبت به حرف های دیگران درباره خودشان خیلی حساس و تحریک پذیرند و انتقاد کردن به راحتی می تواند آن ها را به هم بریزد.

چون خیلی احساسی و حساس هستند به همین دلیل گاهی خیلی در احساسات غرق می شوند به طوری که واقعیات اطراف شان را فراموش می کنند.

اگر در جمع دوستان و اقوام شان نتوانند توجه لازم را به سمت خود جلب کنند یا توجه آن ها به سمت شخص دیگری برود، بسیار خشمگین می شوند زیرا برای شان مهم است که در دایره توجه دیگران باشند.

مدام فکر می کنند، تمام چیزهایی را که دارند خوب نیست و باید به دنبال چیزهایی باشند که آن ها را ندارند.

? چگونه می توانند بهتر شوند؟

به احساساتی توجه کنند که در حال حاضر در آن ها وجود دارند نه احساساتی که در گذشته در آن ها وجود داشته است.

باید به این مورد توجه کنند که نباید مدام از چیزهایی که در دسترس شان وجود دارند ایراد بگیرند یعنی نباید مدام به دنبال ایراد گرفتن از همسرشان باشند فقط به این دلیل که او را به دست آورده اند.

مرگ یک بار، شیون یک بار، یعنی یک بار برای چیزهایی که در گذشته از دست داده اند عزاداری کنند و بعد دیگر پرونده گذشته ها را در ذهن شان ببندند و دیگر حسرت گذشته را نخورند.

نباید خودشان را از درون سرزنش کنند چون این امر می تواند باعث شود که فکر کنند دیگران نیز چنین احساسی درباره آن ها دارند.

به جای این که به دیگران فکر کنند و به آن ها حسادت کنند به دنبال یافتن توانایی های خود باشند.

تمرینات فیزیکی و ورزش می توانند به آن ها کمک کند که خوش اخلاق تر بشوند چون آن ها از فضای یکنواخت و کسالت آور خودشان درمی آورد.

? عاقل های مغرور خسیس

این گروه بیشتر دوست دارند که تنها باشند و با دیگران درگیر نمی شوند. افرادی کنجکاو و همیشه به دنبال مطالعه و کسب دانش هستند و همچنین از تظاهر بیزارند

? نشانه های رفتاری

افراد این تیپ خیلی اهل فکر، مطالعه، جست وجو و پیداکردن پاسخ سوالات ذهنی خودشان هستند.

به افراد این تیپ مشاهده گر نیز می گویند، چون عاشق دیدن چیزهای جدید و مشاهده اطراف شان هستند.

این افراد قبل از این که عمل کنند خیلی فکر می کنند، یعنی در مسائل خیلی عمیق می شوند و به دنبال ایده های جدید و فکر های جدید هستند.

اهل سفر هستند به این دلیل که دوست دارند به جاهای جدید بروند و چیزهای نو را ببینند و اصولا سوالات ذهنی شان در این زمینه زیاد است.

اهل مطالعه کتاب های جدید و شرکت در سمینارها و همایش ها هستند.

معمولا به جزئیات خیلی توجه نشان می دهند.

این افراد بیشتر گیرنده هستند یعنی بیشتر دوست دارند شنونده باشند تا حرف بزنند و بیشتر سکوت می کنند تا چیزهای جدید را دریافت کنند. مثلا در کلاس های دانشگاه بیشتر دوست دارند که سکوت کنند و به درس ها گوش دهند تا مدام سوال بپرسند.

به لحاظ احساسی هم بیشتر گیرنده اند یعنی بیشتر از دیگران محبت مدام می گیرند تا خودشان به دیگران احساسات شان را نشان دهند.

می خواهند تنهایی و خلوت شان را نگه دارند تا بتوانند مطالعه و تحقیقات شان را داشته باشند.

در زندگی کاملا برنامه مشخصی دارند یعنی می دانند یک سال دیگر یا یک ماه دیگر یا 6 ماه دیگر می خواهند چه کار کنند.

? کدام رفتارهای شان آزاردهنده است؟

بعد از ازدواج ممکن است همسر خوبی نباشند چون مدام دوست دارند به خودشان برسند و چندان برای دیگران وقت نمی گذارند.

اصلا احساسات شان را نمی شناسند و بیشتر ترجیح می دهند که در دنیای درونی خودشان باشند بنابراین خودشان با احساسات شان مشکل دارند.

هنگام ارتباط احساسی با دیگران کاملا دچار مشکل می شوند چون همیشه احساسات خودشان را سرکوب کرده اند بنابراین نمی توانند به احساس دیگران هم توجه کافی داشته باشند و در نتیجه گاهی دیگران به سختی آن ها را تحمل می کنند.

بعضی از افراد این تیپ خیلی خسیس هستند در واقع خیلی اهل این نیستند که برای دیگران پول خرج کنند و هدیه بخرند و...

از آنجا که دانش زیادی دارند به طور ناخودآگاه به اطرافیان شان نگاه از بالا به پایین دارند و در نتیجه دیگران گمان می کنند که افرادی مغرور و خودخواه هستند به همین خاطر در انزوا قرار می گیرند.

? چگونه می توانند بهتر شوند؟

باید یاد بگیرند که ببخشند و تمرین بخشش کنند چون این افراد عادت کرده اند که فقط از دیگران هم محبت بگیرند هم اطلاعات و هم.... باید بدانند همان قدر که از دیگران چیزهای مختلفی می گیرند گاهی نیز ببخشند و این به بهبود ارتباطات شان نیز کمک می کند.

این افراد باید گاهی نیز بیشتر از این که فکر، می کنند، عمل کنند چون این افراد بیش از اندازه درباره هرچیزی فکر می کنند و در نتیجه آن ها باید بیشتر عمل کرده و کمی ذهن شان را خلوت کنند.

باید روابط اجتماعی شان را افزایش دهند و به دنبال یادگرفتن مهارت های ارتباطی باشند. مثلا اگر همسر شما جزو این تیپ است، می توانید گاهی در جمع از او بخواهید که بیشتر صحبت کند چون او واقعا نمی داند کجا باید حرف بزند.

پرداختن گه گاهی به هنر می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد چون باعث تقویت احساسات می شود. مثلا می توانند به گالری های نقاشی بروند یا فیلم ببینید یا به موسیقی گوش دهند و...

? فکورها را چطور بشناسید؟

آنها احساسات شان را پنهان می کنند، انگار که در دایره امن خودشان پنهان شده اند و اجازه نمی دهند کسی به سمت شان برود و از درونیات آن ها باخبر شود.

بیشتر افراد این تیپ عینکی هستند و کاملا از چهره شان مشخص است که خیلی اهل فکر و مطالعه هستند.

معمولا کم صحبت هستند و بیشتر ترجیح می دهند، به حرف های دیگران گوش کنند تا خودشان حرف بزنند.

تا حدی مرموز هستند چون اصلا از خودشان حرف نمی زنند و از احساسات شان چیزی بروز نمی دهند.

معمولا به دنبال جمع آوری اشیای خاص هستند مثل جمع آوری تمبر یا کتاب های قدیمی یا...

خیلی کتابخوان هستند و به فلسفه خیلی علاقه دارند.

افراد این تیپ معمولا افراد تحصیل کرده ای هستند و بیشتر اوقات تحصیلات شان را تا آخرین مدارج علمی ادامه می دهند یا این که خودشان به شدت اهل کتاب و مطالعه هستند. این افراد از کسب اطلاعات مختلف سیر نمی شوند.

بیشتر درآمدشان را صرف خرید کتاب و.. می کنند.

از نظر دیگران افراد این تیپ کاملا خودخواه و مغرور به نظر می رسند در واقع چون اطلاعات و دانش خیلی زیادی دارند به نوعی به مسائل از بالا به پایین نگاه می کنند.

? ایرادگیرهایی که مدام به دنبال مقصر هستند

این گروه افرادی ترسو و شکاک هستند که به جای عمل کردن، بیشتر فکر می کنند و البته تفکر آن ها بیشتر در مورد این است که در ذهن دیگران چه می گذرد و از نشان دادن خشم خود به شکل مستقیم می ترسند.

? نشانه های رفتاری معرفت جوها

خیلی آدم های بامعرفتی هستند ولی کمی مرموزند و شناخت شان از بیرون کمی سخت است چون هیچ چیزی از خود بروز نمی دهند.

ضعف های دیگران را بهتر از دیگران می فهمند مثلا اگر در یک مجلس خواستگاری حضور داشته باشند، می توانند چیزهایی را ببینند و ایرادهایی را متذکر شوند که هیچ کس به آن ها توجه نکرده است مثلا این که داماد از مادرش می ترسیده .

چون در کودکی بسیار تحت فشار والدین شان بوده اند بنابراین نسبت به اطرافیان زورگو حساسیت بیشتری دارند.

اصولا افراد این تیپ ترس ها و نگرانی های زیادی دارند مثلا مدام می ترسند که دیگران از آن ها سوءاستفاده کنند یا مثلا ماشین یا خانه شان را دزد بزند.

گاهی ترس ها و شک هایش شکل سوءظن هم پیدا می کند و اگر نتواند به طرف مقابل اعتماد کند او را به حریم خصوصی خود راه نمی دهند.

سخت اعتماد می کنند ولی وقتی اعتماد کردند دیگر کاملا به او وفادار خواهند ماند و تا آخر عمر جان شان هم می گذارند.

به راحتی به خاطر دوست شان از خودشان می گذرند مثلا اگر خودشان به پولی احتیاج داشته باشند و دوست شان نیز همان پول را بخواهد، از خود می گذرند.

آدم های محافظه کاری هستند چون ترس و نگرانی های فراوانی دارند.

چندان مثبت نگاه نمی کنند و سعی می کنند بیشتر ابعاد منفی را ببینند تا بتوانند شرایط را بهتر کنترل کنندو به نوعی همیشه احساس خطر می کنند.

یک ترس ناخودآگاه در این افراد وجود دارد و آن ترس از موفقیت است چون می ترسند اگر موفق شوند بعضی ها از آن ها سوءاستفاده کنند.

? چگونه معرفت جوها را بشناسید؟

چشم های این افراد معمولا حالت باریک داشته و به اطراف شان با سوءظن نگاه می کنند.

تلاش می کنند که اعتماد به نفس و قدرت شان را به دیگران نشان دهند.

معمولا به اطرافیان خیلی راحت اعتماد نمی کنند مثلا وقتی با یک همکار جدید مواجه می شوند مدام از او سوال می کنند تا بفهمند از کجا آمده ، چه کاره است و....

در ارتباط با دیگران ممکن است کمی عصبی جلوه می کنند.

در ارتباط با دیگران معمولا به دنبال مقصر می گردند چون ایرادها را زود می بینند و به او احساس گناه می دهند.

در پیدا کردن نقاط ضعف دیگران بسیار استادند، اصولا نسبت به رفتار دیگران خیلی حساس و تیزبین و دقیق هستند.

به طور کلی حواس افراد این تیپ خیلی قوی هستند مثلا گوش های خیلی تیزی دارند و همه چیز را به دقت تحت نظر دارند. در واقع چون ترس های زیادی دارند، می خواهند همه چیز را تحت کنترل داشته باشند.

چندان درونگرا نیستند، یعنی به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند با دیگران از توانمندی های شان صحبت می کنند اما در مورد رازها و مسائل شخصی شان حرف نمی زنند.

دوست های زیادی دارند و واقعا جان شان را برای دوست شان می گذارند مثلا اگر یکی از دوستان شان کاری را برای آن ها انجام دهند آن ها چند برابر جبران می کنند.

? آن هایی که زیادی شجاع هستند؟

یک دسته از افراد این تیپ نیز هستند که بسیار جسورند یعنی همیشه به دنبال انجام کارهایی هستند که دیگران از انجام آن ها وحشت دارند مثلا همین افراد هستند که از ارتفاع می پرند یا کایت سوار می شوند یا موتورهای پرسرعت می رانند و... در واقع این ها تیپ ششی هایی هستند که تصمیم گرفته اند با ترس های شان روبه رو شوند، این گروه به دنبال کارهایی هستند که در آن ها ریسک فراوانی وجود دارد مثل تجارت و...

مدام از دیگران ایراد می گیرند مثلا اگر غذایی را جلوی آن ها بگذارید اول ایراد آن را می گویند.

? چگونه بهتر شوند؟

باید اشتباهات خود و دیگران را راحت تر قبول کنند مثلا از این که مدام اشتباهات خودشان و دیگران را گوشزد کنند دست بردارند.

ایمان و اعتقاد به خداوند و در واقع نوعی رابطه معنوی به آن ها کمک می کند که تاحدی از ترس های شان رها شوند. یعنی باید قبول کنند که یک جاهایی فقط باید کار را به خدا بسپارند.

ترس های شان را بپذیرند یعنی اگر از دزدیده شدن ماشین شان می ترسند باید با خود بگویند اگر ماشین دزدیده شودچه اتفاقی می افتد یا این که برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین باید چه کرد، دزدگیر گذاشت؟ یا...

بایدحواس شان باشد که گاهی عصبی و پرخاشگرانه با دیگران برخورد می کنند

باید مهارت های ارتباطی را کسب کنند و یاد بگیرند گاهی به دیگران اعتماد کنند.
ravanshena30.mihanblog.com   منبع

سوالات تمامی کنکورها :کاردانی کارشناسی دکتری سراسری آزاد فنی حرفه ای وزارت  علمی کاربردی بهداشت استخدامی  تامین اجتماعی
در آزمون برتر  www.azmoonbartar.com



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/3/17 توسط