بازدید امروز: 358
بازدید دیروز: 315
کل بازدیدها: 2232576 عادت آرامش بخش - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

 

7 عادت آرامش بخش
می‌خواهید آرام و خونسرد و خوددار باشید . در این دنیای شلوغ و پر استرس کمی آرامش داشته باشید؟ اما ذاتا همیشه مسوول امور و عهده دار نظم و ترتیب بوده اید و احساس می‌کنید همه کارها باید تحت کنترل شما باشد ولی برای یک بار هم که شده این عادت کنترل کردن همه امور را رها کنید و بگذارید زندگی مسیر خود را بپیماید؛ چگونه؟
خیلی راحت, با خواندن و عمل کردن به این پیشنهاد‌ها:

1. مسئولیت‌های متعدد را نپذیرید: ممکن است از اینکه همواره کارهای بسیاری را با هم انجام می‌دهید به خود ببالید ولی به طور قطع در حین کار احساس نداشتن تمرکز, نگرانی و خستگی می‌کنید. در عهده داری کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه‌های عمر خود را بدانید و از انجام کاری که به عهده گرفته اید لذت ببرید و پس از انجام آن احساس موفقیت کنید.

2. به موفقیت‌های خود بها دهید: یک موفقیت, پیروزی‌های بعدی را به دنبال می‌آورد و احساس خود کم بینی را از انسان دور می‌کند. هر موقع مایوس شدید تنها کافی است به یک چیز که موجب بالندگی شماست یا یک زمینه که در آن موفق بوده اید فکر کنید.

3. به نیازتان اهمیت دهید: همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران نباشید. کمی هم به فکر نیازهای معقول و مقبول خود باشید. این به معنی خودخواهی نیست. به نقطه نظرات دیگران گوش دهید ولی در عین حال انعطاف پذیر باشید و نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بی رو دربایستی باشید.

4. از کار خود لذت ببرید: اگر همیشه برای انجام کاری تحت فشار هستید یا از انجام کاری طفره می‌روید به این معنی است که از کاری که انجام می‌دهید لذت نمی برید اما به هر حال ناچارید. پس روی جنبه‌های لذت بخش آن تمرکز کنید. یک دید مثبت می‌تواند تنش‌های درونی شما را بزداید و به شما فرصت دهد که دریابید چه تغییرات دراز مدتی را می‌توانید ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید به تقدیر و ستایش پایانی کار فکر کنید یا به دستمزد حاصل از آن.

5. انعطاف پذیر باشید: یک برنامه روزمره داشتن بسیار خوب و معقول است اما اجازه ندهید که رعایت چنین برنامه ای سبب تنش و اضطراب شما شود. سختگیری‌های شدید سبب می‌شود فرصت‌ها را از دست بدهید پس انرژی خود را بیهوده تلف نکنید.

6. میان کار و زندگی تعادل برقرار کنید: تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگی خصوصی موجب اختلالات فیزیکی و عاطفی می‌شود. برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پای بند باشید. در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگی خانوادگی معطوف کنید.

7. عکس العمل‌هایتان را تغییر دهید: شاید همیشه نتوانید شرایط تنش زا را عوض کنید پس سعی کنید گاهی دیدگاه خود را نسبت به شرایط تغییر دهید و احساسات خود را عوض کنید.



تبلیغات


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/2/20 توسط