بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 314
کل بازدیدها: 2231031 آموزش آرامیدگی عضلانی - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

شرایط لازم برای آرامیدگی

یادگیری آرامیدگی ماند هر مهارتی نیاز به زمان و تمرین دارد.اکثر افراد می توانند با سی دقیقه تمرین روازانه به مدت یک ماه به نتایجی مهم وپایدار دست یابند بهترین زمان برای این کار زمانی است که احساس می کنید بیش از حد معمول تحت فشار روانی قرار گرفته اید. البته نباید خود را به زمان خاصی محدود کرد تا تفاوت تمرین هار احساس کنید. اگر پس از چند بار احساس کردید که تمرین سودمند نبوده نگران نباشید چون این روش نیاز به تمرین و ممارست دارد واز اصول اساسی آن صرف وقت و تمرین است.

می توان فن آرامیدگی را در حالت دراز کشیده یا روی یک صندلی که راحت نشسته باشید انجام دهید در یک اتاق تاریک ساکت و نسبتا گرم چشمانتان را ببندید این امر از حواس پرتی شما جلو گیری می کند.قبل از شروع تمرین چشمها را بسته و از بینی نفس عمیق و آهسته بکشید با هر بار بازدم کلمه آرام را تکرار کنید .با انجام این عمل عضلات شما به تدریج شروع به آرام شدن می کند واحساسات آرامش و سنگینی در شما ایجاد خواهد شد هنگامی که تمرینها به پایان رسد باز هم کلمه آرام باز گردید آرام و عمیق تنفس کنید و درهر بازدم کلمه آرام را با خود تکرار کنید.

تمرین منقبض کردن

تمرینها بر روی 20گروه متفاوت عضلات متمرکز است.این تمرینها بر روی یک دست شروع و سپس برای دست دیگر تکرار می شوند.پس از آن تمرینها بر روی سر تمر کز می یابند و طی یک دوره منطقی به طرف پایین بدن و عاقبت در پنجه های پا ادامه پیدا می کنند.در زیر تمرینها برای یک شخص راست دست توصیه شده است:

tsl0m9wtouoqjar1ug0n.jpg

هر تمرین برای ایجاد انقباض در یک گروه خاص طرح ریزی شده است اگر نتوانستید کشش مورد نظر را به وجود آورید باید سعی کنید برای انقباض این گروه از عضلات خاص تمرینی را در نظر بگیرید .

هر گروه از عضلات را برای پنج ثانیه در حالت انقباض نگه دارید سپس تنش را نه با سرعت بلکه به تدریج رها سازید لحظه ای منقبض کردن را متوقف کنید و اجازه دهید عضلات به سنگینی آرام شوند. هر تمرین را دو بار با یک وقفه 10 ثانیه ای تکرار کنید.بر روی احساسات تنش و آرامیدگی تمر کز کنید و تفاوت میان این دو احساس را به خاطر بسپارید.

سعی نکنید عضلات را آنچنان منقبض کنید که گرفتگی عضلانی یا درد ایجاد شود.اگر این اتفاق روی داد عضله را رها کنید.سعی کنید هر بار یک عظله خاص منقبض شود.برای مثال می خواهید انقباض در عضلات را در دست خود ایجاد کنید سعی کنید دندانها را به هم فشار نداده و صورت تان را در هم نکشید.

نباید ذهن پریشان باشد بر روی تمرین ها تمر کز کنید آرامش خود را حفظ کنید اگرخسته هستید یا خوابتان می آید چیزی یاد نمی گیرید!پس از هر تمرین وقتی عضله از حالت انقباض رها شد احساس می کنید که سنگینی در همان گروه از عضلات ایجاد می گردد احساس آرامشی در سراسر بدن جریان می یابد طوری که فکر می کنید سنگینی به آهستگی بدن را به طرف پاین در داخل صندلی کشیده و احساس می کنید در هر لحظه سنگین و سنگین تر شده و آرامش هر لحظه بیشتر و بیشتر می گردد.

فن آرامیدگی عضلانی بسار در آرام کردن ذهن و جسم موثر است اگر تمرینها را با ممارست انجام دهید پشمان نخواهید شد.

تقدیم به دوست خوبم سارا امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و پر از آرامش باشی.

بر گرفته از کتاب آسیب شناسی روانی دکتر محمد علی احمد وند


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/14 توسط